Expandujete? Stále viac času vám určite zaberá problém prepojenia všeobecných interných procesov s miestnou legislatívou v daných krajinách. Inšpirujte sa tým, ako to riešia veľké svetové korporácie, keď prídu na nový trh.
Medzinárodné firmy potrebujú mať ucelené procesy naprieč krajinami, keďže vo väčšine prípadov majú tímy, kde jednotliví členovia pracujú podľa legislatívy svojej krajiny, ale schvaľovanie (napr. dochádzky) sa deje v rámci tímu. Prekážkou je však miestna legislatíva. Tá je v každej krajine odlišná. Ako zariadiť, aby zamestnanci využívali rovnaké firemné systémy, ale podliehali mzdovým a dochádzkovým požiadavkám legislatívy v krajinách, kde pôsobia? Ako to celé zjednotiť a automatizovať na globálnej úrovni?
Dnešné stredné a veľké firmy s globálnym zameraním sa ťažko zaobídu bez dobrého HR systému, ktorý dokáže pokryť globálne procesy, ktoré sú často skoro rovnaké pre všetky krajiny. Príkladom takýchto procesov sú kompenzačné zmeny, organizačná štruktúra a organizačné zmeny alebo tzv. off-boarding‘. Firma najmä z týchto procesov sleduje rast počtu zamestnancov a fluktuáciu, a teda udržuje si globálny pohľad na dáta. Príkladom takého HR manažment systému je populárny Workday, ktorého výhodou je práve globálnosť, preto býva obľúbený v korporáciách.
Čo však s procesmi, ktoré sú legislatívne náročné, veľmi kritické z pohľadu zamestnanca, a pochopiteľne, často odlišné v závislosti na krajine? T.j. rôzne pre Slovensko, Česko, Poľsko, Rumunsko či Maďarsko. Patria sme hlavne evidencia dochádzka a mzdové procesy, ktoré podliehajú veľmi špecifickým pravidlám pre každý trh. S tými si Workday na lokálnej úrovni neporadí. Ako to teda riešia veľké korporácie?
Prepojenie globálneho softvéru a lokálneho riešenia
Workday (alebo podobný softvér) si kvôli korporátnym pravidlám takéto firmy musia a chcú nechať, ale ostáva na personalistkách, aby si na lokálnej úrovni inteligentne vyriešili legislatívu. Veľmi populárnym trendom pre firmy sa stáva synergia GLOBAL/LOKAL, a to spojenie globálneho softvéru s lokálnym riešením, čiže ponechať expertízu v rukách odborníkov v náročnejších procesoch a radšej sa spoľahnúť na jednoduchý lokálny systém, ktorý sa vie napojiť ‘technicky’ napríklad na už spomínaný Workday.
Je to podobné, ako keď vám mzdy, účtovníctvo, či dane počítajú rôzni BPO partneri pre každú krajinu, ale distribúcia pások zamestnancom alebo schvaľovanie prijatých faktúr sa deje podľa zjednotených pravidiel. Všade sa zohľadní miestna legislatíva.
Výhodou je, že lokálne personálne oddelenie má vo svojich rukách výber riešenia, ktoré im dokonalo vyhovuje a zbaví ich procesov, ktoré sa dajú automatizovať. Presne na takomto princípe pracujeme aj my.
TULIP platforma je partner pre lokálnu legislatívu
TULIP je slovenské cloudové riešenie, ktoré dnes používajú stovky firiem v 40 krajinách, prevažne v Európe, kde dokáže pokryť potreby aj veľkých korporácií so 7+ tisíc zamestnancami, napr. v oblasti evidencie dochádzky. TULIP poskytuje aj prepojenie so mzdovými softvérmi či už priamym rozhraním, dátovými výstupmi alebo vie byť prepojiteľný cez tzv. API. Okrem API pre mzdové softvéry vieme poskytnúť aj naše API, cez ktoré klient prepája dochádzkové dáta do svojich interných systémov. Klient nemusí nič inštalovať, zamestnanci buď dostávajú prihlasovacie údaje do svojho konta, prípadne sa prihlasujú cez SSO.
TULIP ako dochádzkový systém je vysoko prispôsobiteľný potrebám zákazníkov, samozrejme, pokrývajúc všetky legislatívne potreby. Okrem klasickej dochádzky, rôznych dochádzkových požiadaviek, ktoré vie posielať aj do Outlooku, Google kalendára a iných, kvót a nadčasov ponúka aj dochádzku prispôsobenú pre retail či zmenový plán. Ten je jedinečný v tom, že umožňuje tím lídrom efektívne plánovať/meniť zmeny, mať rýchly prehľad o tíme a ich zmenách či absenciách v prívetivom používateľskom rozhraní s moderným dizajnom. Zmenový plán poskytuje aj funkcie navyše ako sú označovanie zamestnancov vlastnými tagmi, filtrovanie zamestnancov, prehľadná farebnosť zmien ( ranných, poobedňajších či večerných), ukladanie často používaných zmien tzv. ‘favorites’, komfortné žiadanie absencií/neprítomností priamo v ‘shift pláne’, či rýchly plánovač dovoleniek. Samozrejme, zmenový plán kontroluje povinné prestávky a ostatné legislatívne limity.
Ak ste spoločnosť s medzinárodným pôsobením, určite sa pre HR úlohy obzerajte po existujúcich lokálnych riešeniach a programovanie vlastného systému si nechajte ako poslednú možnosť, ak vám nič z dostupných nástrojov nebude vyhovovať (čo je ale veľmi nepravdepodobné). Vlastný systém vás totiž bude zbytočne stáť množstvo peňazí, času a po dlhšej alebo aj veľmi krátkej dobe zistíte, že neustále sledovanie zmien v legislatíve a úprava systému, jeho údržba a modernizácia dizajnu sú tak náročné a nepraktické, že vás to predsa donúti poobzerať sa na trhu, ale medzitým stratíte roky času a haldy peňazí.
PÁČI SA VÁM TENTO ČLÁNOK?
Zapíšte sa do nášho newslettra a dostávajte podobné články a novinky priamo do vášho mailboxu.