Riadiť skupinu spoločností je náročná úloha. Hlavne, ak pôsobia vo viacerých krajinách. Pri snahe o koordináciu všetkých pobočiek a zaistenie jednotného systému riadenia je náročné prekonávať technické a legislatívne bariéry v jednotlivých krajinách. Preto vznikol TULIP.
Na otázky odpovedá Viktor Mečiar, riaditeľ TULIP Solutions.
Čo viedlo outsourcingovú firmu k vývoju vlastného IT riešenia?
Prvým podnetom bola naša snaha poskytnúť našim klientom jednotné rozhranie pre prístup k výplatných páskam vo viacerých krajinách a naše sklamanie, keď sme žiadne vyhovujúce riešenie na trhu nenašli. Tak sme si ho navrhli sami. Postupne sme pridávali ďalšie oblasti – obeh dokumentov, schvaľovanie, mzdové kalendáre, helpdesk a iné.
Dnes máme v rukách riešenie pripravené pre európsky trh, ktoré vie pokryť všetky kľúčové oblasti spracovania mzdovej a personálnej agendy. V oblasti účtovníctva bola naším hnacím motorom nutnosť zefektívnenia vlastnej práce. Učili sme sa na našich najväčších projektoch – kde jediným možným spôsobom ako spracovávať niekoľko tisíc dokumentov mesačne je maximálne odbúranie papiera, prehľadné procesy a automatizácia účtovania. Nemohli sme si dovoliť uspokojiť sa s riešeniami pre elektronický obeh dokumentov dostupnými na trhu. Potrebovali sme viac, tak sme si vytvorili TULIP.
V čom sa TULIP odlišuje od iných riešení dostupných na trhu?
Výhodou TULIP je, že nie je obmedzený len na legislatívu jednej krajiny ani na žiadny konkrétny mzdový, účtovný alebo iný softvér. Zjednodušene to znamená, že umožňuje kopírovanie existujúcich procesov pri vstupe do nových krajín a umožňuje jednoduchú kontrolu nad sieťou. Za TULIP stojí naša dlhoročná medzinárodná prax v spracovaní miezd a účtovníctva, takže na rozdiel od IT firiem chápeme a denne riešime problémy mzdového a účtovného oddelenia. Riešenie sme najprv otestovali na našej firme v 6 krajinách. Práve preto vieme, že TULIP prináša praxou overené riešenia reálnych problémov, s ktorými sa stretáva finančné a HR oddelenie v každej firme.
VIKTOR MEČIAR
Managing Director
“Potrebovali sme viac ako len nástroj pre digitalizáciu a obeh dokladov, tak sme si vytvorili TULIP. Riešenie sme najprv otestovali na našej firme v 6 krajinách, dnes už máme za sebou desiatky implementácií pre našich klientov. Veríme, že TULIP bude pomáhať aj našim klientom rásť a uspieť na nových trhoch“.
E-mail: viktor.meciar@tulipize.com
Tel.: +421 905 836 193
Aké oblasti mzdovej a HR agendy teda TULIP pokrýva?
TULIP Payroll je vyvinutý ako jednotná platforma pre zamestnancov firmy a jej HR tím. Zamestnanci majú k dispozícii kompletný archív svojich výplatných pások a ďalších HR dokumentov na jednom mieste. Pre komunikáciu s HR oddelením a mzdovou účtovníčkou využívajú prepracovaný ticketing systém, v ktorom sa eviduje história ich požiadaviek a čas ich vybavenia. Samozrejmosťou je integrovaný systém emailových notifikácií kedykoľvek, keď sa zamestnancovi na portál uloží výplatná páska, príde mu odpoveď na jeho otázku alebo mu do workflow pribudne nová úloha. Okrem toho si na portáli môže zadávať svoju dochádzku či posielať svoje potvrdenia o PN hoci aj priamo cez svoj mobil.
Pre HR a mzdový tím predstavuje TULIP bezpečný a transparentný nástroj pre výmenu podkladov a výstupov zo spracovania miezd a na mieru šité schvaľovanie. Členovia HR tímu majú prístup k štruktúrovaným dátam v reálnom čase a na jednom mieste. K dispozícii majú tiež aktualizované mzdové kalendáre a reporty, ktoré ťahajú dáta priamo zo mzdového softvéru. TULIP je živý organizmus a vyvíja sa s novými požiadavkami našich klientov – nedávno sme napríklad doplnili funkcionalitu pre hodnotenie zamestnancov.
Ako vám TULIP pomáha vo vašom biznise?
TULIP využívame my ako aj naši dlhodobí partneri v krajinách, kde nie sme zastúpení cez vlastnú pobočku. Toto predstavuje pre nás veľký prínos – umožňuje nám to ponúknuť veľkým medzinárodným klientom rovnakú kvalitu služieb, na akú sú zvyknutí aj v krajinách, kde nepôsobíme cez vlastnú pobočku. Medzinárodné spoločnosti postupne zjednocujú sieť svojich dodávateľov a dodávatelia, ktorí nevedia pokryť všetky krajiny, v ktorých klient pôsobí, sú skôr či neskôr nahradení. A práve v tom je TULIP vo výhode.
Čo znamená TULIP pre Vašu spoločnosť?
TULIP pre nás predstavuje v prvom rade veľkú výzvu, keďže postupne rastie a určite už prerástol pôvodnú myšlienku. Pracuje na ňom veľký tím našich programátorov, ERP konzultantov, mzdárov a účtovníkov. Pri navrhovaní TULIP si denno-denne uvedomujeme oblasti, kde sa sami môžeme zlepšiť a kde tie zabehnuté koľaje nie sú vždy správne.
Dôverujú zahraničné spoločnosti riešeniu slovenskej firmy?
Dnes už pôvod nehrá vo svete takú veľkú úlohu ako tomu bolo možno v minulosti. Ak sa osvedčíte a odvádzate kvalitnú prácu, je úplne jedno odkiaľ ste či kde máte sídlo. Dnes už máme preukázateľné referencie od veľkých medzinárodných firiem, ktoré nášmu riešeniu dôverujú a využívajú ho.
ZOSTAŇTE V OBRAZE
Odoberajte náš newsletter a dostávajte novinky priamo do vášho mailboxu.
Email: viktor.meciar@tulipize.com
Telefón: +421 232 553 000