Menšia pobočka zahraničného investora? Sľubný startup? Malý podnik začínajúci od nuly? Rodinný podnik?
Malé firmy sú kostrou národného hospodárstva a ich podpora by mala byť v ekonomike kľúčovou agendou. A to nielen podpora od štátu, ale aj biznisových produktov a služieb naprieč odbormi.
Malé firmy nemajú veľký kapitál na to, aby investovali do riešení na chod firmy. Práve táto oblasť máva najmenšiu finančnú podporu a interné procesy fungujú skôr vďaka nadšeniu a všestrannosti zamestnancov, keďže firma investuje najmä do produktov a výroby, následne obchodu a marketingu, až potom sa myslí aj na modernizáciu v interných procesoch.
Tento postup je absolútne pochopiteľný, ale je to škoda. Interné procesy sa zamestnancov dotýkajú veľmi výrazne a ak má firma svojich zamestnancov postavených medzi prioritami vysoko, je potrebné modernizovať a digitalizovať chod firmy čo najskôr. Ako na to?
Digitalizácia interných procesov a moderné riešenia od začiatku podnikania
K platu, náplni práce a pracovnému prostrediu je potrebné do starostlivosti o zamestnancov zaradiť aj fungovanie interných procesov a dostupnosť moderných nástrojov. Tak ako zamestnancom neposkytneme neaktuálne modely telefónov a počítačov, tak by nebolo vhodné vyžadovať od nich, aby pracovali s nástrojmi, ktoré nedržia krok s modernou dobou.
Ktoré veci by ste si mali podchytiť bez ohľadu na veľkosť firmy?
- Moderný spôsob poskytovania výplatných pások (žiadne papiere),
- Komunikačná platforma (od Whatsupovej skupiny po Trello – nebojte sa nástrojov, ktoré vám zjednodušia tímovú prácu – menované sú zadarmo),
- Ale najmä – digitalizovaná HR agenda do čo najväčšej možnej miery. Kde začať? Pri modernom dochádzkovom systéme.
Jednoduchý dochádzkový systém
Dochádzkový systém pre malé firmy by mal byť hlavne rýchly, jednoduchý a cenovo dostupný.
Máte pár zamestnancov, potrebujete evidovať ich dochádzku podľa legislatívy, ale vaša personalistka má na starosti priveľa inej agendy, aby to robila ručne?
Samozrejme, môžete to vyriešiť obyčajným Excelom, ale ten vám nezabezpečí:
- Súlad s legislatívou a jej automatickú úpravu v prípade zmien,
- Emailové notifikácie pri žiadaní o absencie,
- Prepisovanie dovoleniek a iných absencií do pracovných kalendárov,
- Súlad s GDPR – v Exceli vidia všetci všetko, dochádzkový systém vie vyfiltrovať relevantné absencie a príliš osobné veci zobraziť iba dotknutým používateľom,
- Elimináciu chybovosti záznamov,
- Jazykové a legislatívne mutácie – ak máte aj zahraničných zamestnancov pracujúcich podľa iných legislatív, potrebujete dochádzkový systém, ktorý kontroluje rôzne legislatívy, umožňuje schvaľovanie naprieč krajinami a dá sa prepnúť do viacerých jazykov,
- Odstránenie hrozby pokút od Inšpektorátu práce za chybovú evidenciu dochádzky. Kontroly v automatizovanom dochádzkovom systéme vám nedovolia prekročiť nároky,
- HR bonusy: dochádzkový systém nie je len o evidencii dochádzky. Excel vám dá len to, čo si v ňom sami pripravíte. Výrobcovia dochádzkových systémov neustále pracujú na dodatočných funkciách. V našom TULIP-e viete napríklad v rámci dochádzky publikovať zamestnancom výplatné pásky, uverejňovať interné smernice a iné dokumenty, vymieňať si mzdové podklady s poskytovateľom miezd, počítať nárok na stravné a mnoho iného.
Toto všetko dochádzkový systém má. Aj ten jednoduchý pre malé firmy. Samozrejmosťou je export pre mzdový softvér. Navyše je pre vás výborným základom pre rast firmy. Nemusíte ho meniť ani keď sa dynamicky rozrastiete. Práve naopak – vtedy máte mnoho starostí, toto je jedna, ktorú ste vopred eliminovali. Vyhnete sa jej, ak si jednoduchý dochádzkový systém pre malé firmy zabezpečíte už pri počte pár jednotiek zamestnancov.
Dochádzkový systém zadarmo?
Áno, Excel je zadarmo. Nie, dochádzkový systém dokonalo vyvinutý práve na potreby evidencie dochádzky nebýva zadarmo. Ak vám má kontrolovať legislatívu, posielať notifikácie, dobre vyzerať a ľahko sa používať aj na mobiloch, musí ho niekto spravovať a aktualizovať. Preto náklady na neho sa vždy premietajú do cien pre zákazníka. Tieto ceny začínajú na jednotkách eur na zamestnanca na mesiac, čo v prepočte na plat ďalšej personalistky, ktorá by sa inak ručne starala o tieto úkony znamená ušetrenie významnej nákladovej položky.
Chcete jednoduchý dochádzkový systém v cloude? Vyžiadajte si nezáväznú demo prezentáciu systému TULIP a ukážeme vám ako môže vyzerať riešenie pre vašu firmu.
PÁČI SA VÁM TENTO ČLÁNOK?
Zapíšte sa do nášho newslettra a dostávajte podobné články a novinky priamo do vášho mailboxu.
Email: sona.vyhonska@tulipize.com
Telefón: +421 917 882 324