V dôsledku veľmi náročných zákonných požiadaviek a častých zmien v oblasti legislatívy, ktoré sú navyše nezvyčajne rýchlo uplatňované do praxe, sa mzdy stávajú náročnou agendou. Nie každá spoločnosť má zdroje na to, aby mzdovú agendu riešila interne. Ktoré oblasti je dobré nechať na firmy poskytujúce mzdové služby a ktoré zvládnete interne vďaka poradenským službám?
Outsourcingové firmy zvyčajne poskytujú okrem spracovania miezd aj podporu v oblasti HR ďalších procesov: správu osobných súborov, prípravu zmluvnej agendy pracovnoprávnych vzťahov, personálne poradenstvo. Takéto firmy za vás budú sledovať zmeny v legislatíve, udržiavať mzdový softvér, spracovávať mzdy, distribuovať výplatné pásky, poskytovať mzdové služby a podporu vašim zamestnancom a na mieru šité reporty vášmu HR manažmentu. Samozrejmosťou je splnenie najvyšších štandardov pre ochranu citlivých osobných aj firemných dát.
Outsourcingová firma tiež zodpovedá za kontinuitu služieb a za to, že vaše povinnosti voči zamestnancom, či štatutárnym orgánom budú splnené načas a v súlade s legislatívou.
Mzdový outsourcing väčšinou zahŕňa:
- Mesačné spracovanie miezd (výmenu mzdových podkladov, výpočet miezd a odvodov, výpočet zrážok zo mzdy, archiváciu mzdovej agendy, výpočet daní, výpočet čistých miezd a mimocyklových platieb)
- Mzdové reporty (všetky štatutárne reporty pre SaZP a iné inštitúcie, štatistické reporty pre Štatistický úrad, ročné zúčtovanie daní a rôzne ďalšie reporty podľa vašich potrieb)
- Spracovanie personálnej agendy (prihlásenie nových zamestnancov do SaZP, odhlásenie odchádzajúcich zamestnancov, evidenčný list dôchodkového poistenia, potvrdenia o zdaniteľnej mzde, zápočet rokov, vystavovanie potvrdení zamestnancom za rôznymi účelmi)
- Spracovanie odmien a bonusov (zdravotné alebo životné poistenie, dôchodkové plány, dovolenka, práceneschopnosť a materská dovolenka)
- Zastupovanie v komunikácii s úradmi (ide o zastúpenie napr. v komunikácii so SaZP, DÚ, ÚPSVaR a inými inštitúciami, tiež v prípade daňovej kontroly alebo kontroly z Inšpektorátu práce)
Bonusom sú rôzne ďalšie služby ako distribúcia výplatných pások, daňové a pracovnoprávne poradenstvo (príprava zmluvnej dokumentácie, poradenstvo v oblasti GDPR, zamestnávanie expatov, zdaňovanie nepeňažných príjmov, hromadné prepúšťanie, vypracovanie podnikových smerníc a mnoho ďalšieho).
Postačí vám mzdové a daňové poradenstvo?
Ak už máte zabehnutú firmu s plnohodnotným mzdovým oddelením nie je dôvod sa obávať nekvalitného spracovania miezd. Pre toto oddelenie však môže byť namáhavé sledovať zmeny legislatívy a všetko včas zapracovať. Preto, ak dostávate odozvu priamo z oddelenia, že nestačia na tieto služby, je lepšie im pomôcť externým poradenstvom od firiem, ktoré sa na to špecializujú (často sú to tie isté, ktoré poskytujú aj outsourcing) alebo rovno zabezpečiť outsourcing miezd, aby sa nestala vážna chyba, ktorá spôsobí problémy pri kontrolách od Inšpektorátu práce. Ten vám môže napariť skutočne vysoké pokuty.
TULIP Solutions neposkytuje mzdové služby, ale je súčasťou skupiny Accace Group, ktorá združuje viac ako 800 odborníkov a mesačne spracúva tisícky výplatných pások. Našimi klientmi sú väčšinou medzinárodné spoločnosti, ktoré pôsobia v rôznych odvetviach. Accace je pravidelne auditovaný z hľadiska kontinuity podnikania, bezpečnosti, riadenia kvality a životného prostredia podľa globálnych noriem ISO a ISAE. Ak potrebujete pokryť mzdovú agendu, radi vám dohodneme stretnutie a cenovú ponuku na tieto služby.
PÁČI SA VÁM TENTO ČLÁNOK?
Zapíšte sa do nášho newslettra a dostávajte podobné články a novinky priamo do vášho mailboxu.