Medzinárodný prvok v zamestnávaní – webinár
Formulár A1 a nedávne zmeny v určovaní príslušnosti
Program podujatia
V nadväznosti na aktuálne pracovné trendy umožňujú nové pravidlá prácu na diaľku z domova a zo zahraničia. S tým sú spojené i špecifické právne a daňové povinnosti vyplývajúce z lokálnych a nadnárodných legislatív. Na čo konkrétne si zamestnávatelia musia dávať pozor a k akým zmenám došlo v priebehu tohoto roku v oblasti určovania príslušnosti k systému poistenia?
Počas webinára si prejdeme nasledujúce témy:
- Režimy vysielania z pracovno-právneho pohľadu:
- Krátkodobé vs. dlhodobé vysielanie;
- Režimy výkonu práce v zahraničí:
- Zahraničná pracovná cesta;
- Miesto výkonu práce v zahraničí;
- Dočasné pridelenie zamestnanca;
- Lokálna pracovná zmluva;
- Dopady rôznych režimov vysielania:
- Kde odvádzať dane?
- Kde odvádzať poistné na sociálne a zdravotné poistenie?
- Čo je formulár A1/S1 a ako o neho požiadať?
- Praktické príklady
- Legislatívne zmeny v oblasti odvodov od 1.7.2023
- Platforma TULIP a jej využitie pri pracovných cestách
Webinár je bezplatný pre registrovaných hostí, povenujeme sa slovenskej a českej legislatíve a bude trvať približne 2 hodiny (vrátane diskusie).
Prednášajúci
Kateřina Hrůzová
Senior Tax Manager v Accace
Kateřina je daňovým poradcom s pätnásťročnou praxou v odbore. Po ukončení štúdia pôsobila v renomovaných spoločnostiach ako EY alebo Fučík & partneři. K Accace sa pripojila v roku 2017, v súčasnej dobe zastáva pozíciu Senior Tax Manager. Katka sa zameriava na zdanenie fyzických osôb, zamestnancov i podnikateľov, sociálne zabezpečenie a zdravotné poistenie. Má značné skúsenosti v oblastiach globálneho poradenstva vo sfére zamestnanosti, hlavne štrukturalizácii medzinárodných vysielaní a vedení miezd vyslaným zamestnancom, analýz a nastavovania systémov odmeňovania zamestnancov, vrátane programov zamestnaneckých akciových a opčných plánov apod.
Martina Paprčková
Tax Manager
Martina vyštudovala daňovníctvo a daňové poradenstvo na Ekonomickej univerzite v Bratislave a v súčasnosti je v spoločnosti Accace zodpovedná za komplexnú agendu zdaňovania fyzických osôb vrátane expatov. Má niekoľkoročnú prax vo väčšine daňových oblastí vrátane dane z príjmu a DPH.
Jej primárnym zameraním v oblasti fyzických osôb je poradenstvo v daňových otázkach spojených s prijímaním, vysielaním a zdaňovaním zamestnancov na Slovensku a v zahraničí a súvisiaca problematika sociálneho zabezpečenia.
Viktor Mečiar
Managing Director a partner TULIP Solutions, partner Accace
S rozsiahlymi skúsenosťami s riadením projektov implementácie ERP v rôznych európskych krajinách siaha Viktorova odbornosť nad rámec bežnej IT agendy. V roku 2012 nastúpil do spoločnosti Accace na pozíciu Group IT Manager. Do jeho agendy spadalo projektové riadenie a vedenie rozsiahlych projektov implementácie zamestnaneckých portálov pre globálnych klientov spoločnosti. Počas týchto rokov sa tiež aktívne podieľal na vývoji inovatívneho cloudového riešenia TULIP, jedinečnej medzinárodnej platformy na automatizáciu a digitalizáciu firemných procesov.
V súčasnosti je jedným z partnerov spoločnosti Accace a generálnym riaditeľom spoločnosti TULIP Solutions s.r.o.
Viktor získal magisterský titul z aplikovanej informatiky v roku 2004 na Fakulte informatiky Masarykovej univerzity v Brne.
REGISTRÁCIA
Aktualizácia: Webinár už prebehol, nie je možné sa registrovať.
Účasť na webinári je bezplatná, potrebujeme len vaše údaje, aby sme vám mohli poslať pokyny k eventu. V prípade akýchkoľvek otázok nám napíšte na: sona.vyhonska@tulipize.com
O PARTNEROVI ACCACE
Accace Slovensko združuje viac ako 120 odborníkov. Z poskytovateľa tradičných služieb sa rokmi skúseností posunuli na strategického partnera v poradenstve a outsourcingu. Vďaka širokej škále komplexných služieb z oblasti účtovníctva, daní, miezd, HR či práva majú medzi klientmi startupy, malé a stredné firmy a globálne korporácie. V rámci skupiny Accace združujú viac ako 800 odborníkov a poskytujú služby pre viac ako 2 000 klientov. Súčasťou skupiny Accace je aj TULIP Solutions.